Bine ati venit la Centrul Medical Veterinar VETS 4 ALL PETS

Animalutul dumneavoastra de companie este cel mai bun prieten al dumneavoastra si tovarasul dumneavoastra fidel pe viata. La Centrul Medical Veterinar VETS 4 ALL PETS, noi intelegem relatia speciala pe care o impartasiti cu animalutul dumneavoastra de companie. Pentru ca el, respectiv, ea merita numai cele mai bune servicii veterinare disponibile, personalul Centrul Medical Veterinar VETS 4 ALL PETS se dedica si se angajeaza sa va trateze animalutul de companie cu grija, compasiune si cele mai recente tehnici medical-veterinare. Pe masura ce veti continua sa cititi si sa explorati website-ul nostru, speranta noastra este ca va veti convinge de devotamentul nostru pentru familia dumneavoastra si de serviciile de calitate pe care noi le oferim in domeniul medicinii veterinare.


sâmbătă, 9 iulie 2011

Tremurăturile Musculare Involuntare la Câini


Tremurăturile la Câini

Tremurăturile sunt mișcări/contracții musculare repetitive, ritmice și involuntare care alternează între contracție și relaxare, de regulă, implicând mișcări de du-te-vino (spasme) ale uneia sau mai multor părți ale corpului. Tremurăturile pot fi rapide sau pot fi niște vibrații lente și pot apărea în orice parte a corpului. Sindromul tremurăturilor, de obicei, afectează câinii tineri și de vârstă mijlocie și este cunoscut faptul că afectează în principal câinii de culoare albă; totuși, s-a descoperit că la fel de de bine afectează și câinii cu blănița de diferite culori.

Există anumite rase de câini care se crede că sunt mai predispuse la tremurături, incluzând chow chow-ul, springer spaniel-ul, samoyed-ul, weimaraner-ul, dalmațianul, doberman pinscher-ul, bulldog-ul englez și labrador retriever-ul. Câinii care sunt predispuși la această afecțiune sunt cunoscuți ca și „câini tremurători/bâțâietori”.

Simptome și Tipuri

Tremurăturile involuntare care pot implica orice regiune a corpului pot fi observate la câinele afectat. Tremurăturile pot fi localizate sau generalizate. În cazul în care tremurăturile sunt localizate, de obicei, ele implică capul și picioarele din spate.

Cauze

·       Idiopatice (necunoscute)
·       Genetice
·       Traumatice
·       Congenitale – prezente la naștere
·       Ca un efect secundar al anumitor medicamente
·       Slăbiciune severă sau durere
·       Simultan cu insuficiența renală
·       Niveluri mai scăzute decât în mod normal a glucozei din sânge (hipoglicemie)
·       Stări toxice – substanțe chimice sau ingestia plantelor toxice
·       Inflamație
·       Boli ale sistemului nervos

Diagnosticul

Medicul dvs. veterinar va efectua un examen clinic complet al câinelui dvs., imediat după ce v-a solicitat un istoric medical complet al acestuia, incluzând modalitatea de manifestare a simptomelor și momentul în care au debutat, precum și eventualele incidente care ar fi putut declanșa această afecțiune. Examenele de laborator uzuale includ o hemogramă, un profil biochimic al sângelui, analiza de urină, precum și o ionogramă (concentrația și natura electroliților din sânge).

În cazul în care cauza primară a tremurăturilor este o boală cerebrală, rezultatele testelor de laborator vor fi, de cele mai multe ori, în limite normale. În bolile metabolice, profilul biochimic al sângelui poate indica niște nivele mai scăzute (decât în mod normal) ale glucozei (hipoglicemie), nivele mai scăzute de calciu (hipocalcemie), precum și niște parametri renali modificați care indică o disfuncție a rinichilor.

În unele cazuri, în afara testelor menționate mai sus, medicul dvs. veterinar ar putea recomanda efectuarea radiografiilor, a tomografiei computerizate (atunci când este disponibilă!!!) și a RMN-ului (rezonanța magnetică nucleară) – mai ales, în cazurile în care picioarele din spate sunt afectate. Aceste teste de diagnostic pot pune în evidență prezența unor anomalii în porțiunea posterioară a măduvei spinării și vertebrelor. La unele animăluțe, se poate recomanda prelevarea lichidului cefalorahidian pentru testarea ulterioară. Rezultatele vor fi variabile în funcție de boala primară care stă la baza simptomelor exteriorizate.

Tratamentul

Pentru că tremurăturile sunt doar un simptom al unei probleme subiacente și adesea neobservabilă, obiectivul major al terapiei va fi reprezentat de tratarea bolii sau a tulburării care stă la baza declanșării tremurăturilor. Testele de laborator îl vor ajuta pe medicul dvs. veterinar să stabilească un diagnostic pentru inițierea unui tratament adecvat. Există o serie de cauze care pot duce la apariția tremurăturilor la animăluțele afectate. Unele afecțiuni sunt tratabile, în timp ce pentru altele nu există tratament.

Spre exemplu, în cazul în care un medicament este responsabil pentru această afecțiune, medicul dvs. veterinar va recomanda întreruperea administrării medicamentului respectiv și va prescrie un alt medicament care să prevină tremurăturile. Dacă este suspectată intoxicația, va fi necesară înlăturarea toxinei din mediu pentru a preveni expunerea ulterioară și suplimentară la aceeași toxină. Toxina poate fi reprezentată de o substanță chimică la care câinele dvs. are acces facil, o otravă sau o plantă toxică pe care acesta a ronțăit-o și-a ingerat-o. Există cazuri în care pentru toxina respectivă (dacă este depistată) este disponibil un antidot.

În cazul în care tremurăturile sunt asociate unei boli sau tulburări a sistemului nervos, există posibilitatea ca o intervenție chirurgicală să fie indicată pentru a trata boala primară a sistemului nervos. Pentru a trata tremurăturile, medicul dvs. veterinar poate recomanda anumite medicamente cu scopul de a controla contracțiile mușchilor.

Condițiile de Viață și Îngrijirea

Emoțiile puternice, agitația în exces și efortul fizic intens vor trebui să fie evitate la animăluțele afectate, deoarece astfel de activități pot exacerba simptomele. Mișcarea/antrenamentul trebuie să fie moderat și să aibă un impact redus asupra animăluțului. Prognosticul general al acestei boli depinde în mare măsură de tratarea cu succes a bolii care a declanșat tremurăturile. Totuși, majoritatea cauzelor care provoacă tremurăturile la câini sunt tratabile. Trebuie subliniat faptul că în timpul fazei de tratament, monitorizarea atentă a pacientului este necesară și deosebit de importantă. Consultați-vă medicul veterinar dacă simptomele se agravează în ciuda tratamentului prescris.

16 comentarii:

  1. Buna,
    Ama si eu un labrador de 2 luni jumatate pe care l-am luat de 2 zile.Ieri a inceput sa tremure serios,cateodata doar membrele din spate iar uneori tot corpul,de exemplu cand doarme ii tremura tot corpul.
    Temperatura este normala(luata de veterniar),mananca foarte foarte bine,are energie,uneori parca respira si greu si se aud si zgomote.
    I'am facut alta deparazitate dar vad ca fara nici un efect.Nu stiu ce sa-i mai fac.

    RăspundețiȘtergere
  2. La o varsta atat de frageda, daca tremuraturile musculare nu se suprapun cu alte simptome, sunt fiziologice intrucat in aceasta etapa de varsta sistemul nervos al cainelui este in expansiune si „organizare”...nu i-ar strica un complex vitamino-mineral de sustinere care este util atat pentru sustinerea dezvoltarii rapide psiho-motorii din primele luni de viata, cat si pentru efectul revitalizant..:) numai bine

    RăspundețiȘtergere
  3. am o catelusa pechinez in varsta de un an si jumatate are momente cand ii tremura toti muschi de la coada pana la cap

    RăspundețiȘtergere
  4. Am avut un Bischon Havanez, care a murit la 5 ani si 8 luni. primele simtome au fost tremuratul, pe care nu prea l-am bagat in seama. De fiecare data tot spuneam ca poate este o lipsa de vitamine sau de calciu. In cele din urma a inceput sa slabeasca dramatic, moment in care am plecat la Cluj cu el unde am aflat ca totul este din cauza unei insuficiente renale cronice care a fost si cauza mortii lui. A fost prea tarziu pt. el. deci cel mai bine faceti cateva analize care nu costa mai mult de 250 RON, bani pe care mai apoi poate ati vrea sa ii dati dar nu mai puteti.

    RăspundețiȘtergere
  5. Buna,
    Am si eu un puiut de la husky de 2 luni si jumatate si a inceput sa aiba spasme musculare la membrul stanga spate si uneori toate membrele si are dureri, temperatura este normala dar nu prea mananca.I-am facut tratament iar docotrul veterinar mi-a zis ca are sistemul imunitar foarte scazut , de cateva zile am inceput sa ii dau calciu si unele vitamine dar starea lui nu se imbunatateste.Ce as putea sa ii mai fac?
    Multumesc....

    RăspundețiȘtergere
  6. Am un teckel care a avut boala lui carre (jigodie). In urma tratamentului cu canglob, antibiotice si vitamine catelul a scapat dar a ramas cu niste spasme la labutele din fata. Exista vreun tratament pt a ameliora sau stopa aceste spasme???? Astept raspuns cu rezolvari sau sfaturi.... Multumesc!!

    RăspundețiȘtergere
  7. Buna ziua.Am un shar pey de 9 ani iar de vreo saptamana am sesizat k e foarte speriat, cred.Tresare f des.Noaptea ma trezesc cu el langa mine, respira f greu si nu doarme.ma puteti ajuta cu o opinie? Mentionez k eu am fst plecata o saptamana, avand o problema destul de grava de sănătate. Acasa nu era singur toata ziua.
    Mulțumesc.

    RăspundețiȘtergere
  8. buna seara .... am scapat catelusul de toate insectele pradatoare ..... dar....am o problema foarte grava acum.
    pe spatele lui de la ceafa in jos am observatca are o crusta cand l-am mangaiat ...m-am uitat mai bine si se pare ca este carne vie ceva de genul nu stiu ce sa spun dar doctorul veterinar de aici din sat mi-a spus ca este de la muscaturi ...... eu nu cred asa ceva nici mort nu stiu ce ar putea fi .... pana vineri cand ajung in oras cu catelul la un veterinar de doamne ajuta nu stiu ce sa ii fac .... catelul se simte nu rau ci extrem de rau datorita faptului ca nu isi poate tine propriul corp pe picioarele sale cred ca este anemic pentru ca sta un pic in picioare apoi cade pur si simplu jos .....a cazut cu botul in apa si in vasul de mancare practic unde il pui acolo sta si plange pentru greu se mai ridica iar cand o face cade jos.......i-a dat sotia ou dar ..... mai degeaba nu se resimte nimic el lange incontinuu si doarme mult cand il pui jos daca nu il misti nu sti ca doarme sau este mort ..... iar cand se trezeste din somn are niste spasme sau ceva de genul toti muschii ii tresara vreo cinci minute si se linisteste si doarme iar cand doarme se caca pe el si nici nu stie ca face e aiurea .... nu stiu ce sa mai fac de trei nopti stau sa il veghez ca doctorii sa ma p... pe ei de jegosi nu vor sau nu au cunostiinte despre asa ceva ..... mi-a spus doctorul din sat ca nu ma cunoaste si ca nu vine la mine c toate ca iam spus ca ii platessc si deplasarea ....nustiu ce sa mai fac cu catelul .... la fiecare cacare face moale .....si astia nu stie nimic ...va rog ajutati-ne si pe noi ca chiar nu mai stim ce sa facem

    RăspundețiȘtergere
  9. Salut!Aceste simptome sunt cauzate de babesie...o boala capatata de la capuse...trebuie tratat de urgenta

    RăspundețiȘtergere
  10. Buna ziua! Am un Husky de 3 ani si jumatate. De ieri i se contracta muschiul de la piciorul drept din spate si cand se intampla schiauna, semn ca o doare foarte tare. Am fost la veterinar si mi.a dat niste antibiotice. Dar tot nu imi dau seama care sunt cauzele de la care are aceste contractii musculare. Mananca si bea apa normal, numai ca nu mai este activa fiind foarte apatica, sta intinsa si din cand in cand schiauna, iar cand o scot la plimbare merge ce merge apoi se intinde pe jos. Ma puteti lamuri si pe mine care sunt cauzele sau ce tratament ar trebui sa ii dau inafara de antibiotica? Multumesc anticipat!

    RăspundețiȘtergere
  11. bună ziua! va rog ajutați-mă cu un raspuns am un pui de rottweiler nu poate merge doar se târăște medicul veterinar a spus ca ori a fost călcat de unul din părinți ori are o problema la creier , tremura și se misca Greu , frații lui sunt sănătoși. medicul veterinar mia spus sa ii dau vitamina b1 cu b6 poate își revine am făcut asta astăzi și voi mai face și mâine dar va rog un sfat ce as mai putea face nu vreau sa moara

    RăspundețiȘtergere
  12. am un caine talie mica are de cateva zile un tremurat tresare si se sperie din orice am fost cu el la medic veterinar i-am facut cateva analize si tratament dar simptomele persista nu stiu ce sa mai fac . astept si eu un sfat de specialitate . va rog

    RăspundețiȘtergere
  13. buna ziua . avem si noi un caine de rasa cane corso femela de 3 ani si de 1 luna a inceput sa aiva niste miscari de cap involuntare avand si o scurgere vaginala de culoare maronie in rest se comporta normal ,mananca si se joaca dar suntem ingrijorati de simptomele acestea ne poate da cineva vreun sfat.

    RăspundețiȘtergere
  14. Buna seara,

    Cainele meu de rasa maidaneza de vreo 2 saptamani a inceput sa fie deprimat si asalbit foarte mult. La inceput am crezut ca este vorba de o raceala, i-am dat injectii timp de 3 zile, dar dupa 2 zile de la tratamentul pt raceala a inceput cu spasme, umblat dezorientat,ochii bagati in cap (inchisi cu un ichid galben)....de martea trecuta ii se administreaza zilnic antibiotic si vitamine. De mancat mananca, chiar a pus un pic pe el, ochii sunt limpezi acum, dar tot umbla dezorientat si spasme are tot timpul... poate sa fie totusi o raceala crunta si sa fie slabit de la raceala????

    Multumesc frumos!
    O zi buna!

    RăspundețiȘtergere
  15. Buna ziua ,am un catel de talie mica de 9 ani si ii tremura capul si toracele si i se incordeaza gatul foarte tare se strange ca un acordeon.
    I'am facut radiografie toracica eco abdominal analize sange ... am fost la neuro si cardio nu ia gasit nimic... ce poate fii?

    RăspundețiȘtergere
  16. Buna ziua ,am un catel de talie mica de 9 ani si ii tremura capul si toracele si i se incordeaza gatul foarte tare se strange ca un acordeon.
    I'am facut radiografie toracica eco abdominal analize sange ... am fost la neuro si cardio nu ia gasit nimic... ce poate fii?

    RăspundețiȘtergere